تبلیغات
واقعیاتی در مورد آب و اطمینان آبهای درمانگرقلیایی - مواد غذایی شادی آور
واقعیاتی در مورد آب و اطمینان آبهای درمانگرقلیایی
با نوشیدن آب قلیایی دیابت خودرا درمان کنید وبهبود کامل زخمهای دیابتی با آب اسیدی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


65 سال تلاش دانشمندان ژاپن و..... برای ساخت دستگاه آب قلیایی بیماریهای خود را با خوردن آب قلیایی درمان کنید ما مریض نیستیم فقط اسید بدنمان زیاد است که این آب به 70 تریلیون سلولهای بدن نفوذ کرده و اسیدهای مضر را از بدن خارج میکند .

مدیر وبلاگ : هوشمند محمدی
نویسندگان

مواد غذایی شادی آور

چگونگی افزایش سروتونین: هورمون سرخوشی و لذت


کمبود سروتونین در خون باعث افزایش حالاتی مانند افسردگی، دلهره، دردهای میگرنی، فشارخون بالا و بی‌خوابی می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود میزان این هورمون را در مغز افزایش داد.


سروتونین یکی از ناقل‌های عصبیِ (نروترنسمیترها) فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش است.

نقش سروتونین در لوله‌ی گوارش این است که هضم غذا را کنترل می‌کند درحالی‌که در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد. سروتونین همچنین در ساخت استخوان‌ها نیز نقش دارد. کمبود این هورمون در خون باعث افزایش حالاتی مانند افسردگی، دلهره، دردهای میگرنی، فشارخون بالا و بی‌خوابی می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌شود میزان این هورمون را در مغز افزایش داد و از مشکلاتی مانند افسردگی و بی‌خوابی نجات پیدا کرد. لطفاً با ما همراه باشید.

 مواد غذایی سرشار از تریپتوفان مصرف کنید

بدن ما از طریق تریپتوفان، سروتونین می‌سازد. اگر نمی‌دانید تریپتوفان چیست باید بگوییم که این ماده از طریق مصرف مواد غذایی جذب بدن می‌شود. تخم‌مرغ، شیر و محصولات لبنی، گوشت قرمز و ماهی آزاد جزو مواد غذایی حیوانی هستند که سرشار از تریپتوفان اند. از بین مواد غذایی گیاهی نیز پودر اسپیرولینا، سویا، دانه‌ی کنجد و تخمه‌ی آفتابگردان، کاکائو، شکلات سیاه، سیب‌زمینی، موز، برنج، غلات کامل، سبزیجات سبز، آجیل‌ها و بادام سرشار از این ماده‌ می‌باشند. هر چه مصرف این مواد غذایی و جذب تریپتوفان‌تان بیشتر باشد بدنتان سروتونین بیشتری نیز تولید می‌کند.

 مواد غذایی سرشار از سروتونین میل کنید

کاکائو و شکلات سیاه و همچنین آجیل‌ها، کیوی، آناناس، گیلاس، گوجه‌فرنگی، موز و آلو از بهترین منابع غذایی سروتونین می‌باشند. برای اینکه خوشحال و سرحال زندگی را سپری کنید این مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید.

 نقش مکمل‌های سروتونین چیست؟

آیا می‌شود به مکمل سروتونین اعتماد کرد؟ باید بدانید که مکمل سروتونین نیز مانند هر دارو یا مکمل دیگر باید تحت‌نظر پزشک مصرف شود. توصیه می‌کنیم سرخود و بدون تجویز پزشک از این مکمل‌ها استفاده نکنید به خاطر اینکه جذب بیش از اندازه‌ی آن عوارضی مانند خواب‌آلودگی زیاد و همچنین اضطراب، تحریک‌پذیری و تب به جا می‌گذارد.

گریفونیا را بشناسید

گریفونیا گیاهی است آفریقایی که در طب گیاهی مانند دارویی کاملا طبیعی برای افزایش میزان سروتونین استفاده می‌شود. این گیاه یکی از طبیعی‌ترین روش‌های درمان کج‌خلقی و بداخلاقی است. محصولات تهیه‌شده از گریفونیا همچنین حاوی گیاهان دیگری مانند گیاه قاصدک و گل راعی هستند. این گیاه حاوی ترکیبی خاص است که پیش‌ساز سروتونین محسوب می‌شود. امروزه از این گیاه محصولات دارویی برای افزایش میزان سروتونین بدن و رفع افسردگی استفاده می‌شود.

 از نوشیدنی قهوه‌ی زیاد بپرهیزید

کافئین یکی از نابودکننده‌های واقعی سروتونین محسوب می‌شود. احتمالاً می‌گویید نوشیدن یک فنجان قهوه باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود اما باید بدانید که این آرامش کاملا موقتی و زودگذر است. اگر آزمایش داده‌اید و مشخص شده است که میزان سروتونین بدنتان کم است بهتر است از نوشیدن قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زای حاوی کافئین بپرهیزید.

 از مصرف کربوهیدرات‌های ساده بپرهیزید

نان‌های تهیه‌شده از آرد سفید، برنج سفید، آبنبات‌ها و غیره جزو کربوهیدرات‌های ساده محسوب می‌شوند. بهتر است از کربوهیدرات‌های پیچیده یعنی مواد غذایی تهیه‌شده از غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، پاستاهای تهیه‌شده از آرد کامل و برنج کامل استفاده کنید. مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده به خصوص مصرف غلات کامل باعث افزایش میزان سروتونین خون می‌شود.

 

امگا 3 ها را دریابید

به عقیده‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه، امگا 3 ها می‌توانند روی عملکرد سروتونین مغز تأثیر بگذارند. در برخی افراد میزان کم سروتونین با کمبود امگا 3 در ارتباط است. توجه داشته باشید که علاوه بر ماهی‌های چرب مواد غذایی دیگری مانند روغن گردو، دانه‌ی کتان و روغن دانه‌ی کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می‌باشند.

 ورزش کنید

ورزش منظم را همزاد سلامتی بدانید. ورزش کردن بدون فشار آوردن روی بدن باعث می‌شود که بدن سالم و سرحال باشد. به خاطر اینکه بدن با انجام حرکات ورزشی سروتونین بیشتری تولید می‌کند و شما احساس شادابی می‌کنید. برای همین است که بعد از چند جلسه ورزش مداوم بدنتان سرحال، شاداب و قبراق می‌شود.

 گردش‌های طولانی: یعنی سروتونین یعنی نشاط

اگر از ورزش خوشتان نمی‌آید و نمی‌خواهید در باشگاه‌های ورزشی ثبت‌نام کنید هر روز سی دقیقه در فضای آزاد مانند پارک‌ها پیاده‌روی کنید تا احساس آرامش و شادابی به سراغتان بیاید. به خاطر اینکه پیاده‌روی و ورزش باعث افزایش میزان تریپتوفان و سروتونین می‌شود.

 یوگا و مدیتیشن: فوق‌العاده

به عقیده‌ی برخی از محققان، استرس می‌تواند روی میزان سروتونین بدن تأثیر منفی بگذارد. برای همین اگر نمی‌خواهید با کمبود این هورمون مواجه شوید استرس را از خود دور کنید. بهترین روش‌ها برای مقابله با استرس ورزش، گشت و گذار در فضاهای باز و به خصوص یوگا و مدیتیشن است. باید بدانید که نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است که یوگا و مدیتیشن برای مقابله با استرس و افسردگی بسیار موثر است و احساس آرامش را افزایش می‌دهند.

 فراموش نکنید...

فراموش نکنید که علاوه بر تمام مواردی که اشاره شد قدرت عشق و حتی یک لبخند ساده هم باعث افزایش میزان سروتونین می‌شود. پس با عشق زندگی کنید، به خدا، زندگی، طبیعت و اطرافیانتان لبخند بزنید تا شاداب و سالم و سرزنده باشید

منبع : غذا ودارو




نوع مطلب : عمومی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393
جمعه 17 آذر 1396 07:03 ب.ظ
I've read some good stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting.

I surprise how a lot effort you place to create this type of magnificent
informative site.
شنبه 1 مهر 1396 05:22 ب.ظ
I know this web page offers quality dependent posts and
extra material, is there any other site which offers such
data in quality?
دوشنبه 27 شهریور 1396 05:17 ب.ظ
I read this piece of writing fully regarding
the difference of most recent and earlier technologies, it's amazing article.
شنبه 14 مرداد 1396 11:18 ب.ظ
I love reading through an article that will make men and women think.
Also, thank you for allowing me to comment!
شنبه 31 تیر 1396 10:43 ب.ظ
That is a really good tip particularly to those new to the blogosphere.
Brief but very accurate information… Appreciate your sharing this one.
A must read post!
چهارشنبه 21 تیر 1396 08:33 ق.ظ
This is the perfect webpage for anybody who really wants to understand this topic.
You realize so much its almost hard to argue with you (not
that I actually will need to?HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject that's been written about for many years.
Great stuff, just excellent!
جمعه 22 اردیبهشت 1396 07:22 ق.ظ
Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after reading through some of
the post I realized it's new to me. Anyways, I'm definitely glad I found
it and I'll be book-marking and checking back frequently!
یکشنبه 27 فروردین 1396 01:55 ق.ظ
Yesterday, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and tested to see if it can survive a thirty foot
drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad
is now destroyed and she has 83 views. I know this is totally off
topic but I had to share it with someone!
پنجشنبه 17 فروردین 1396 01:36 ب.ظ
wonderful submit, very informative. I'm wondering why the opposite experts
of this sector don't realize this. You should proceed
your writing. I am sure, you have a great readers' base already!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

آیه قرآن تصادفی
دعای عظم البلا تحلیل آمار سایت و وبلاگ